Filmy relacja mężczyzna-kobieta, na podstawie powieści, homoseksualizm

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje relacja mężczyzna-kobieta, na podstawie powieści, homoseksualizm. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Pianistka

7,0
Erica Kohort to czterdziestoletnia nauczycielka gry na fortepianie w konserwatorium w Wiedniu. Jest poważana ze względu na talent i silną dyscyplinę, dała się również poznac jako ostra i wymagająca nauczycielka. Choć jest kobietą w średnim wieku, wciąż mieszka z matką, z którą jest silnie związana i po której odziedziczyła surową naturę. Nie ma męża ani kochanka, ale swoje potrzeby emojonalno - seksualne potrafi zaspokajać i to w nie standardowy sposób.
W tym filmie tytuł brzmi niewinnie. W rzeczywistości to obraz porządnych, zdawałoby się, młodych małżeństw z niewielkiego miasteczka. Ich życie to na pozór sielanka - wspólne spotkania, place zabaw, pływanie z dziećmi. Idealne dzieci, idealni rodzice. Dzieci mają w przyszłości osiągać szczyty kariery, a znudzeni małomiasteczkowym życiem i nieustanną grą pozorów rodzice poszukują ucieczki i zapomnienia w ukradkowych romansach i internetowej pornografii.
Młody dziennikarz przeprowadza sensacyjny wywiad z wampirem. Ten wraca wspomnieniami do osiemnastego wieku, kiedy był bogatym plantatorem w Nowym Orleanie. Po śmierci żony i nienarodzonego dziecka, które umarły podczas porodu, zrozpaczony człowiek podpisuje pakt z siłami zła i staje się wampirem.


James Whale (Ian McKellen) jest starym reżyserem filmowym, który przed piętnastu laty opuścił Hollywood. Odtąd Whale żyje z dala od wielkiego świata. Z jego zdrowiem jest coraz gorzej - kolejny wylew sprawił, że James stoi już właściwie nad grobem. Choroba wywołuje falę wspomnień, przeważnie takich, o których Whale starał się zapomnieć. Reżyser nie kryje swoich skłonności homoseksualnych. W swojej posiadłości zatrudnia młodego ogrodnika, byłego żołnierza Claytona Boone'a (Brendan Fraser). Między mężczyznami rodzi się więź.

Elling

7,3
Elling to 40-letni kawaler cierpiący na agorafobie i lęk wysokości, wrażliwiec o duszy poety, który całe życie mieszkał z matką. Po jej śmierci trafia do zakładu opieki, gdzie poznaje swojego rówieśnika Kjella Bjarne'a - prawiczka o wybujałej fantazji erotycznej i niekowencjonalnym podejściu do higieny osobistej. Po dwóch latach spędzonych wspólnie w zakładzie mężczyźni otrzymują szansę na normalne, samodzielne życie: własne mieszkanie w Oslo, wsparcie finansowe i opiekuna moniturującego ich postępy w przygotowaniu się do życia w społeczeństwie. Pruderyjny Elling i niespełniony erotoman Kjell Bjarne z dnia na dzień muszą nauczyć się stawiać czoła wyzwaniom codziennego życia. Okazuje się, że odebranie telefonu może być równie stresujące jak skok ze spadochronem, a wyjście do sklepiku na rogu staje się porównywalne z wyprawą na biegun. Życie stawia przed naszymi bohaterami wielkie wyzwania - na szczęście mają siebie.
Film składa się z ośmiu opowiadań, wprowadzonych prologiem. Anglia w średniowieczu. Wraz z innymi pielgrzymami Chaucer (Pier Paolo Pasolini) jest w drodze do Canterbury. W gospodzie, mężczyźni i kobiety, na zaproszenie pisarza, opowiadają zuchwałe historie o cudzołóstwie, zatargach rodzinnych, pożądliwych pragnieniach i kłótniach między przebiegłymi księżmi a naiwnymi zakonnicami. Chaucer robi notatki i puszcza wodze fantazji.
Film ukazuje walkę płci i relacje między elitą przemysłowych rejonów Midlands w Wielkiej Brytanii w 1920 roku. Gerald Crich i Rupert Berkin są najlepszymi przyjaciółmi, którzy zakochują się w parze sióstr: rzeźbiarce Gudrun i nauczycielce, Ursuli Brangwen. Rupert poślubia Urszulę, Gerald rozpoczyna romans z Gudrun, a cała czwórka wyrusza na miesiąc miodowy do Szwajcarii. Ale relacje zaczynają podążać w coraz to różniejszych kierunkach wraz z tym, jak reżyser bada charakter zaangażowania i miłości. Czy Rupert i Ursula nauczą się dawać więcej sobie nawzajem? Dlaczego bardziej zamknięty w sobie Gerald nie może znaleźć porozumienia z ambitną i wymagającą Gudrun?
Paryż, 1922 rok. Ciężko chory Marcel Proust (Marcello Mazzarella), którego dni są policzone, kończy swe monumentalne dzieło "W poszukiwaniu straconego czasu". Na łożu śmierci przegląda zdjęcia. Pamięta swoje życie. Ale postacie rzeczywiste mieszają się z postaciami z fikcji. A fikcja stopniowo zyskuje pierwszeństwo przed rzeczywistością. Oto odwiedza Gilbertę (Emmanuelle Béart), swoją miłość z dzieciństwa, teraz żonę Saint-Loupa (Pascal Greggory). Marcel słucha wynurzeń Gilberty, ale jednocześnie powracają do niego inne wspomnienia. Z zakamarków pamięci wynurzają się kolejne osoby: baron de Charlus (John Malkovich), księżna Oriane (Edith Scob), pani Verdurin (Marie-France Pisier) i Odette (Catherine Deneuve).
Trzy najlepsze przyjaciółki, które czują się opuszczone w Dzień Matki, jadą do Nowego Jorku, aby zrobić niespodziankę mieszkającym tam dorosłym synom.
Tomasz (Daniel Day-Lewis) jest czeskim lekarzem i znanym podrywaczem stroniącym od polityki. Jednak obie te cechy zostają poddane próbie. Oto bohater zakochuje się w Teresie (Juliette Binoche), jednak nie potrafi być jej wierny. Staje się uczestnikiem wydarzeń "praskiej wiosny" 1968 roku i mimowolnym "wrogiem ludu"...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…